Mladoboleslavská automobilka montuje v Kaluze vozy od konce roku 2007. K montážní lince však v posledních měsících přibyla také lakovna, svařovna a lisovna. "Závod v Kaluze se tak stal plnohodnotným výrobním provozem. Výrobu jsme v různých provozech zkoušeli již od března, dnes však začínáme oficiálně," řekl Černý. V následujících měsících se ale stále řada dílů bude dovážet již vyrobených z Česka.
Škodovka plánuje v příštím roce rozšířit výrobu o další modely. "Počítáme s tím, ale zatím není rozhodnuto, o která auta konkrétně půjde," podotkl mluvčí. Postupně by ale podle něj měly následovat všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti.
Škoda a VW, který dnes v Kaluze začíná s výrobou Volkswagenu Tiguan, plánují, že v příštím roce dosáhne jejich společný závod výrobní kapacity 150.000 vozů. Nyní v Kaluze pracuje 1800 lidí, za rok by jich mělo být až 3000.
Podle ředitele ruské divize Škody Auto Petra Janeby chce automobilka letos v Rusku prodat 35.000 aut, zatím jich během devíti měsíců prodala 25.345. "Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování podílu na trhu. Ten se vyšplhal z loňských 1,9 procenta na letošních 2,5 procenta. V současnosti nejoblíbenějším modelem je v Rusku Fabia, Octavia Tour a Octavia," řekl Janeba.
Ruský automobilový trh silně zasáhla hospodářská krize. Proti loňsku se v prvních třech čtvrtletích propadl o 51 procent. "Přesto pro nás nadále zůstává zajímavým trhem s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Využijeme celkovou výrobní kapacitu v Kaluze k dalšímu budování a posilování pozice značky," řekl Reinhard Jung, předseda představenstva Škody Auto.
V Kaluze začala Škodovka v říjnu 2007 montovat nejprve obě dvě generace Octavie, v lednu 2008 začala z montážních linek sjíždět také Fabia, letos v dubnu pak začala montáž Superbu a v květnu Roomsteru.