Odstávka prvního bloku se o 11 dnů protáhla kvůli potížím při zpětné montáži turbíny, u jejíchž dvou nízkotlakých rotorů energetici vyměnili část lopatek. Stejná úprava byla provedena při letošní odstávce na druhém výrobním bloku, který od července jede na plný výkon.
První výrobní blok byl odstaven z provozu 31. července. Podle harmonogramu bylo za 82 dnů vyměněno 31 ze 163 palivových souborů a provedly se revize. Nejdůležitější činnosti se při této odstávce týkaly nejaderné části elektrárny, konkrétně výměny části lopatek na třetím oběžném kole nízkotlakých rotorů turbíny. Ty se standardně nevyměňují.
"Loni během zkoušek před připojením prvního bloku do sítě byla jedna z lopatek u nízkotlakého rotoru turbíny poškozena. Vlivem toho se oddálilo připojení bloku do sítě. Na základě této zkušenosti jsme se rozhodli provést při letošních odstávkách úpravy u nízkotlakých rotorů na prvním i druhém bloku," vysvětlil Sviták.
Jeden ze tří dílů byl na prvním bloku vyměněn loni, další dva při nynější odstávce. U druhého výrobního bloku byly všechny tři díly upraveny najednou. Odstávka byla tentokrát o to složitější, že celé turbostrojí bylo rozmontováno a tři jeho díly byly odvezeny do výrobního závodu Škoda Power. Poměrně složitější byla i následná montáž a vyvážení turbostrojí.