Nový návrh podle Kašpara počítá s tím, že by silnice vedla podél železniční trati a nakonec se napojila dlouhým tunelem do Děčína. "Nejtěžší na hledání přijatelné trasy bylo pochopit složitost území a doslova vykličkovat mezi zástavbou a mimořádně cennými územími přírody," uvedl náměstek ministra Aleš Kuták.
Podle dopravního experta ministerstva Martina Robeše nešlo kvůli hustotě obytné zástavby a ochraně ovzduší najít najít jinou možnost než s dlouhým tunelem. Kvůli tomu se odhadované náklady na přivaděč zvedly na šest miliard korun.
Předchozí varianty, které ministerstvo odmítlo, byly levnější. Ředitelství silnic a dálnic minulý rok odhadovalo náklady na první variantu, při které silnice vedla po tělese dráhy, na 1,1 miliardy korun. Další varianty pak počítala s částkou o asi miliardu vyšší.