Rakouská firma v minulosti zachránila SA před krachem, slovenský přepravce ale později skončil v konkurzu a rakouský podnik neúspěšně žádal slovenskou vládu o kompenzace.
"Tribunál rozhodl ve prospěch Slovenské republiky a jednání definitivně zastavil," napsal ve stanovisku mluvčí ministerstva financí Miroslav Šmál. Ukončený spor před mezinárodním tribunálem je podle mluvčího v pořadí třetím případem vedeným na základě uzavřených dvoustranných investičních dohod, kterému Slovensko čelilo.
Aerolinky AUA si ještě v roce 2006 nárokovaly, aby jim Slovensko vyplatilo staré dluhy v objemu zhruba 170 milionů slovenských korun (5,64 milionu eur; asi 145,1 milionu Kč). Vláda slovenského premiéra Roberta Fica ale o zaplacení nerozhodla. Rakouský podnik se proto přestal podílet na financování Slovenských aerolinií, které se tak dostaly do potíží.
V roce 2004 Austrian Airlines zachraňovaly slovenského leteckého přepravce před krachem a nabyly většinu jeho akcií. Podle smlouvy a dodatku, které podepsal exministr dopravy Pavol Prokopovič, měla pomoc AUA dosáhnout maximálně 200 milionů slovenských korun (6,64 milionu eur; asi 170,8 milionu Kč). Zbývající náklady na ozdravení podniku měl údajně nést stát.
Slovensko v roce 2005 neuspělo v mezinárodním sporu s Československou obchodní bankou, které po dohodě vyplatilo více než 25 miliard slovenských korun (829,85 milionu eur; asi 21,34 miliardy Kč). Stát ale čelí i dalším mezinárodním žalobám. Nizozemská společnost HICEE, která je akcionářem zdravotní pojišťovny Dôvera, s vládou vede spor kvůli omezení použití zisku zdravotních pojišťoven. HICEE patří do finanční skupiny Penta.