Praha v novele navrhuje, aby byl taxametr umístěn tak, že ho zákazník bude mít na očích a řidič ho nebude moct nijak zakrýt. To se podle náměstka pražského primátora Rudolfa Blažka, který návrh předkládal, dnes běžně stává. Obsahuje rovněž návrh, aby správní orgány mohly provozovateli taxislužby nařídit, aby odstranil veškeré nedostatky, což údajně dnes není možné. Metropole by také chtěla, aby pokuty za porušení předpisů dostávali přímo řidiči a ne provozovatelé taxislužby.
V případě, že taxikář nemá platný průkaz a přesto službu provozuje, mohl by mu podle návrhu dopravní úřad zakázat činnost. Porušení zákazu by se považovalo za trestný čin. Při opakovaném provozování taxislužby bez oprávnění by mělo být také možné zabavit taxikáři auto bez ohledu na vlastníka. Jiný by měl být také systém vydávání průkazů, aby ho taxikáři nemohli získat na jiném úřadu. V současnosti se totiž podle města stává, že taxikáři, kterým je v Praze zabaven průkaz, si o jeho vydání požádají v jiném kraji nebo městě.
Od roku 2002 do 31. srpna 2009 uložil magistrát taxikářům celkem 1468 pokut v celkové výši přes 141,8 milionu korun. Mezi nejčastější prohřešky podle města patří předražování (v Praze je stanovena maximální cena 28 korun za kilometr) nebo pronajímání koncesí, kdy řidič, kterému byla koncese odejmuta, jezdí na koncesi jiného provozovatele taxislužby.