Dluhopisy se splatností v roce 2012 jsou určeny pro tuzemské investory. Dluhopisy nebudou kotované ani obchodovatelné na žádném regulovaném trhu.
Prostředky získané prostřednictvím emitovaných dluhopisů dráhy využijí k financování svého investičního programu, především k nákupu moderních železničních vozidel využívaných v rámci služby ve veřejném zájmu. Na tyto služby společnost uzavírá dlouhodobé smlouvy se státem a kraji. Smlouvy zajišťují plnou úhradu prokazatelné ztráty včetně přiměřeného zisku po dobu až deseti let.
Dráhy chtějí podle generálního ředitele Petra Žaludy v roce 2012 vydat obligace za minimálně deset miliard korun a z jejich prodeje poté financovat obnovu vozového parku. Aby se vozový park s průměrným stářím 26 let výrazněji omladil, potřeboval by podnik investovat minimálně osm miliard korun ročně. Letos na koleje vyjedou nové vozy za 4,5 miliardy korun.