Vzhledem k tomu, že automobilka po vypršení šrotovného v řadě zemí očekává složitý rok 2010, je možné, že agenturních pracovníků zbude jen velice málo. "Těžko se teď dá určit, o kolik ten počet snížíme. Limitem je v každém případě nula. Na jejich místo pak budou přemístěni kmenoví zaměstnanci," řekl Povšík.
Škoda počet agenturního personálu snížila významně již loni po vypuknutí krize, zavedení šrotovného a tím pádem vyšší prodeje ji však donutilo agenturní personál opět nabírat.
Přesuny zaměstnanců mezi jednotlivými místy se budou konat přednostně v rámci jednoho závodu. "Je však možné, že v některých případech to nepůjde udělat jinak a budou muset být přesunuti do jiného města," podotkl Povšík. V takovém případě by se prý zřejmě jednalo o přesun z Mladé Boleslavi i Kvasin do Vrchlabí, tamní závod je nyní nejvytíženějším závodem Škody. Vyrábí se tam Roomster, Super, Yeti a nově také Superb Combi.
V Mladé Boleslavi bude na začátku roku problém zejména s výrobou Fabie. Její prodeje se výrazně zvedly právě se zavedením šrotovného a automobilka už nyní zaznamenala pokles. "Proto se její výroba zkrátí o jednu směnu a pojedeme jen ve dvousměnném provozu. Lidi z té jedné směny přemístíme jinam," vysvětlil Povšík. Podle něj však půjde jen o dočasné řešení, protože ve druhém čtvrtletí čeká Fabii facelift, což by mělo nároky na výrobu opět zvednout.
Kvůli klesajícímu zájmu o fabie zastaví automobilka výrobu již za týden ve čtvrtek a pátek. Ve čtvrtek se nebudou vyrábět jen fabie, ostatní provozy pojedou normálně. V pátek se pak výroba zastaví kompletně. Vyrábět se nebude ani ve státní svátek 28. října, ten však automobilka tradičně využívá k inventuře. Škodovka už na konci září snížila počet vyrobených fabií z 1200 na 1000 aut denně.