Telefónica O2 má podle mluvčího Martin Žabky datovou schránku zřízenou již přibližně od začátku července. "V současné chvíli vrcholí přípravy na aktivaci, včetně testovaní provozu interního systému. Současně pracujeme na projektu digitalizace zákaznické dokumentace a digitalizace příchozí korespondence. Zprávy budou od listopadu přijímány centrální podatelnou a interním systémem distribuovány adresátům ve společnosti," dodal.
Letiště Praha bude zatím pro komunikaci s Informačním systémem datových schránek (ISDS) využívat přímý přístup přes webový portál www.datoveschranky.info. "Zvolili jsme tak aktuálně finančně nejméně náročný způsob. Nový hardware jsme nenakupovali. Z vlastních zdrojů jsme připravili úložiště pro doručované zprávy," uvedla mluvčí Eva Krejčí.
Minimální náklady měly v souvislosti s projektem i České dráhy, které využily nynější softwarové platformy, jen je rozšířily o potřebné aplikace. "Přínosy datové schránky pro ČD nelze v současné době odhadnout. Lze je očekávat spíše v budoucnosti po rozšíření objemu elektronicky přenášených dokumentů," řekl ČTK mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Česká spořitelna je připravena datovou schránku spustit k 1. listopadu. "Nezaznamenali jsme výrazné problémy. Předem jsme požádali významné externí partnery o spolupráci a v nejbližších dnech začneme komunikovat s odesílateli datových zpráv o způsobu označování elektronické korespondence pro ČS a na webových stránkách budeme informovat širokou veřejnost," sdělila mluvčí Kristýna Havligerová. První zkušenost s provozem datové schránky má za sebou ČSOB, která ji aktivovala v úterý. "Asi hodinu po zprovoznění již dorazila první zpráva, takže víme, že schránka opravdu funguje," uvedla mluvčí Irena Zatloukalová.
Společnost Hochtief do zavedení datové schránky investovala asi 20.000 korun. Od projektu si slibuje zejména snížení časové náročnosti při vyřizování formalit. Podobně reagoval i mluvčí Metrostavu František Polák. "Ano, příslušní zaměstnanci jsou proškoleni a celý systém odladěn," sdělil.
"Zatím pro nás zavedení datových schránek neznamenalo nic zvláštního, žádné nové technologie jsme nezakoupili. Školení proběhlo u středního managementu a další bude následovat dle potřeby," uvedla PR manažerka společnosti Ogilvy Group Michaela Blahutová. Datovou schránku aktivovala také První novinová společnost (PNS) a ani zde to pro firmu neznamenalo nějaké náklady navíc. Se zavedením datové schránky se technologicky bez problémů vypořádala rovněž společnost TNS Media Intelligence.
Datovou schránku budou muset od listopadu používat všechny firmy a organizace zapsané v obchodním rejstříku. Podle informací České pošty si přístupové údaje dosud nevyzvedla zhruba polovina z 350.000 subjektů.