...i nadále zůstávají opatrní.
Výrobky firmy P&G byly v posledních měsících pod zostřeným tlakem, když zákazníci zkoušeli levnější značky než pleny Pampers či prací prášek Tide a méně si dopřávali dražší toaletní vodu Hugo Boss nebo obličejový krém SK-II.
Největší světový výrobce zboží do domácnosti vykázal za první fiskální kvartál zisk 3,31 miliardy dolarů čili 1,06 dolaru na akcii v porovnání se ziskem 3,35 miliardy dolarů neboli 1,03 dolaru na akcii ve stejném období loňského roku.
Analytici podle údajů Thomson Reuters I/B/E/S v průměru očekávali, že zisk firmy P&G na akcii bude činit 99 centů.
Čisté tržby klesly o 6 procent na 19,8 miliardy dolarů, když propad zasáhl všechny kategorie od kosmetiky až po přípravky pro domácí mazlíčky.
Tržby na srovnatelném základě, jež nezapočítávají vliv měnových výkyvů, akvizic a odprodejů, vzrostly o 2 procenta. P&G dříve odhadoval jejich stagnaci či pokles až o 3 procenta.
[CHICAGO/Reuters/Finance.cz]