Do první desítky evropských značek oceněných na hodnotu kolem 20 miliard eur se dostal také britský telekomunikační gigant Vodafone a jeho španělský rival Telefónica, britsko-nizozemský výrobce potravin Unilever, německé automobilky Mercedes a BMW, telekomunikační skupina Deutsche Telekom a první desítku uzavírá pivovarnická značka SABMiller.
"Dobré spotřebitelské značky jsou v krizi vítězem a jejich hodnota v průměru vzrostla o 5,8 procenta," uvedl ředitel institutu Gerhard Hrebicek. Naopak největší dopady krize v Evropě pociťují značky z oblasti financí a automobilového průmyslu. Hodnota značek firem poskytujících finanční služby průměrně poklesla o 24 procent, zatímco hodnota automobilových značek poklesla v průměru o 9,6 procenta, uvedl.
Ze spotřebitelských značek zaznamenal nejvyšší nárůst ceny pivovar InBev, hodnota značky pivovaru SABMiller proti předchozímu roku stoupla o 24,5 procenta a dánského výrobce piva Carslberg o 21,5 procenta. U švýcarského výrobce potravin Nestlé se zvýšila hodnota značky o 15 procent a u nizozemského pivovaru Heineken o 14,4 procenta.
Mezi padesátku nejcennějších značek se jako první z východní Evropy dostal ruský mobilní operátor Beeline, hodnota jeho značky meziročně vzrostla o 27,6 procenta. "Podstatného nárůstu hodnoty by mohly dosáhnout také značky Gorenje (Slovinsko), OTP Bank (Maďarsko), Loto (Rumunsko) a Sazka (Česká republika)," doplnil Hrebicek.
Eurobrand2009 zkoumá více než 3000 firemních značek ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích. Podrobnější informace jsou zveřejněny na http://study.eurobrand.cc.