Německo zavedlo šrotovné počátkem tohoto roku a vyčlenilo na něj dohromady pět miliard eur (přes 130 miliard Kč). Na prémii 2500 eur měli nárok lidé, kteří si objednali nový automobil a současně nechali sešrotovat nejméně devět let starý vůz.
Peníze na šrotovné sice byly vyčerpány už 2. září, vliv tohoto opatření na prodej tím ale neskončil. Objednaná auta totiž nejsou zákazníkům dodávána hned, ale zpravidla až po několika týdnech. Svaz německého automobilového průmyslu (VDA) navíc minulý měsíc upozornil, že obavy z propadu poptávky po ukončení programu byly přehnané.
Šrotovné zavedly kromě Německá například Itálie, Francie, Španělsko, Británie či Slovensko. Celosvětová poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla k poklesu ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a zhoršení spotřebitelské důvěry.