Po obchvatu volali lidé z vesnic v Pošumaví deset let. Obce ho připravovaly od roku 2001. "Vložili jsme zdarma pozemky, zaplatili studii a pomohli kraji uzavřít 200 smluv na zábor 200 pozemků se 450 vlastníky, což trvalo přes 1,5 roku," řekl Klásek.
Nákladní doprava dřeva je největším problémem lokality. Ze tří směrů (Nepomuka, Horažďovic a Kasejovic) míří do Chanovic denně až 600 kamionů, z toho asi stovka vozů s dlouhými kládami. Do továrny jezdí dále denně více než 1000 osobních vozidel a dodávek partnerských firem a zaměstnanců, kteří dojíždějí z okruhu 40 km na třísměnný i nepřetržitý provoz včetně víkendů.
Podle Kláska docházelo v minulých letech ke statickému narušování staveb, vozy s kulatinou ničily domy a ohrožovaly chodce i automobily. Vinou úzkých komunikací nemohl Haas expedovat větší dřevěné panely, vazníky a krovy. Nákladní auta se tu několikrát převrátila, dodal.