...automobilkou Magna a po roce nejistoty a politických jednání na vysoké úrovni se rozhodla ponechat si tuto evropskou divizi.
Společnost GM uvedla, že 13členné představenstvo ustavené po bankrotu koncernu před pouhými čtyřmi měsíci vedly k nečekanému rozhodnutí zlepšující se podnikatelské podmínky a strategická důležitost Opelu.
Němečtí odboroví a vládní představitelé na zprávu reagovali s rozhořčením poté, co se dohodli na rušení pracovních míst a miliardách, jež měly podpořit plán prodeje. [ID:nL4519517]
Šéf závodní rady Opelu Klaus Franz uvedl, že odbory neustoupí vydírání ze strany GM a nebudou pomáhat financovat plány koncernu, zatímco ministr hospodářství Rainer Brüderle označil chování GM spojené s budoucností Opelu za "naprosto nepřijatelné".
Německá vláda tvrdě lobbovala na podporu prodeje skupině vedené kanadskou Magnou a v úterý v noci oznámila, že bude od GM žádat splacení 1,5 miliardy eur, jež poskytly jako překlenovací úvěr německé státní banky.
"Vláda lituje rozhodnutí představenstva GM, že koncern bude Opel restrukturalizovat sám a tuto značku si ponechá," uvedl v prohlášení mluvčí vlády Ulrich Wilhelm.
Koncern GM uvedl, že provést restrukturalizaci Opelu firmu přijde na zhruba 3 miliardy eur, jež pokryjí rušení pracovních míst a uzavření některých továren.
(Autoři: Kevin Krolicki, Philipp Halstrick; Přeložil: Tomáš Doležel)
[FRANKFURT/Reuters/Finance.cz]