Růst v kategorii osobních vozů částečně souvisí s nově zavedenou možností odpočtu DPH. Do dubna si mohli firemní zákazníci daň odečíst pouze u užitkových aut, kam se uměle přesunula část upravených osobních vozů. Toto omezení v dubnu padlo a firmy začaly nakupovat osobní vozy. Kategorie lehkých užitkových aut se naopak propadla o téměř 67 procent.
Podle tajemníka svazu dovozců Pavla Tunkla se v říjnu zmírnil pokles poptávky po firemních vozidlech. Zatímco za tři čtvrtletí byl propad 23,2 procenta, do konce října se snížil o 1,3 procentního bodu. Poptávku domácností podle odborníků může částečně brzdit očekávání šrotovného, které sice v září schválil český parlament, ale vláda zatím o jeho zavedení nerozhodla.
Nejprodávanější značkou osobních a užitkových aut dohromady byla Škoda, která prodala 40.027 aut, druhý Ford zaznamenal prodej 15.310 vozů a třetí Volkswagen 11.824 aut.
Prodej nákladních automobilů se snížil o 56,35 procenta na 4021 vozidel. Nejvíce prodaly značky Mercedes Benz, Iveco a MAN. Odbyt autobusů klesl o 36,2 procenta na 582 vozidel zájem o motocykly se snížil o více než čtvrtinu na 18.617 strojů.