Podle pracovníků call centra ČMHB mezi nejčastější dotazy volajících na modrou linku patří: Kde vás mohu navštívit? Kolik bych musel splácet, kdybych si vzal hypotéku? Modrá linka funguje od května letošního roku.
"Lidé se nejčastěji ptají, kde nás najdou a kolik činí splátky u hypotéky. Pokud jde o byty, dotazy se nejčastěji týkají možnosti poskytnutí úvěrů od 0,5 do 1 milionu korun. U ostatních nemovitostí, jde o částky zpravidla vyšší. Nejčastěji se přitom jedná o investice do nové nemovitosti. Další významnou skupinu pak tvoří majitelé rodinných domků, kteří uvažují o rekonstrukci.", říká Jiří Eigel, ředitel odboru řízení obchodů a sítí ČMHB.
Zájemci o hypoteční úvěr volají do call centra nejčastěji ve středu mezi devátou a patnáctou hodinou. Jde především o osoby v produktivním věku od 30 do 40 let, jejichž příjmy se v průměru pohybují od 12 000 do 20 000 korun. O informace se přitom zajímají víc muži než ženy. Průměrná doba hovoru je přibližně 4,2 minuty a ve všední den počet dotazů dosahuje v průměru 32. V sobotu a v neděli lidé volají méně.
Struktura dotazů, na něž musí pracovníci call centra volajícím odpovídat, je znázorněna v tabulce:
Dotaz |
Četnost |
informace o kontaktních místech, tj. pobočkách, hypotečních kancelářích a externích poradcích |
28 % |
kalkulace splátek |
23 % |
podmínky pro poskytnutí úvěru |
14 % |
podklady potřebné k vyřízení hypotečního úvěru |
12 % |
hypoteční úvěr 100 a Progres |
11 % |
hypoteční úvěr kombinovaný s životním pojištěním |
6 % |
ručení k hypotečnímu úvěru |
2 % |
změny smluv k HÚ |
2 % |
hypoteční úvěr kombinovaný se stavebním spořením |
2 % |
Zdroj: ČMHB