"Jsme schopni s Ropidem, jako koordinátorem, který zajišťuje i tu přípražskou oblast, nějakým způsobem komunikovat, na druhou stranu já jako člověk, který má k odborům velmi blízko, se v žádném případě nedostanu do pozice stávkokaze," prohlásil Povšík, který vyhrocenou situaci považuje za selhání pražské radnice. Hlavní město řídí ODS, na rozdíl od krajů, kde vládne ČSSD.
Kdyby se Praha obrátila s případnou žádostí o posily na jednotlivé dopravce, hejtmanství by to nemohlo nijak ovlivnit. "Pokud by si to objednával přímo Ropid a dopravci by měli volnou kapacitu, tak je to jejich záležitost. Tam do toho nikterak nemůžeme zasahovat, ale nemyslím si, že Středočeský kraj by měl být nějakým organizátorem akce proti stávce," dodal náměstek.
Podle některých odborářů je stávka zaměřena spíše proti hlavnímu městu, nikoli proti samotnému vedení dopravního podniku. To, kolik má podnik najezdit kilometrů, totiž podniku ukládá hlavní město prostřednictvím své příspěvkové organizace Ropid. Pro letošek Ropid objednal výkon za 9,1 miliardy korun, Praha dala podniku na provozní výdaje ale jen asi 7,2 miliardy korun.
Případná stávka se dotkne nejen Pražanů, ale i Středočechů, kteří denně dojíždějí do hlavního města za zaměstnáním. Povšík připomněl, že pražská integrovaná doprava navíc zahrnuje i část Středočeského kraje, zejména okresy Prahu-východ a Prahu-západ. "Máme s nimi řádné smlouvy, hradíme tam prokazatelnou ztrátu, která při této dopravě vzniká, tak samozřejmě střední Čechy by to postihlo," nezpochybňuje náměstek. Zároveň zdůraznil, že si stávku vůbec nepřeje. "Na druhou stranu chápu, že situace v pražském dopravním podniku začíná být úplně katastrofální, ti lidé tam žijí v neskutečném stresu. Pokud k té stávce dojde, tak je to totální selhání pražské radnice," míní.