Objem prodeje byl vyšší, než čekali analytici, kteří v anketě agentury Reuters počítali s růstem o 2,8 procenta. Srovnatelné tržby vzrostly o 3,4 procenta, zatímco na trhu se počítalo s růstem o tři procenta.
Pokud se ale započtou mimořádné položky, firma už tak solidních výsledků nedosahuje. Loni například získala skoro půl miliardy eur z prodeje části majetku, což jí zvýšilo srovnávací základnu. Čistý zisk proto meziročně klesl o 36 procent na 1,05 miliardy eur (asi 27,4 miliardy Kč).
"Jsme na cestě ke splnění našeho cíle, který na celý rok počítá s obnovou růstu objemu se současným udržením marží a cash flow," řekl šéf Unileveru Paul Polman, který je ve funkci ředitele podniku od začátku letošního roku.
Unilever se zabývá výrobou široké škály potravin i zboží každodenní potřeby. Vyrábí například zmrzlinu Ben & Jerry's, instatní polévky Knorr, mýdlo Dove, majonézy Hellman's, šampony Sunsilk nebo čisticí prostředky Omo. Ve své kategorii je Unilever největším podnikem na světě z hlediska výše tržeb a vyrábí asi 400 značek.