Město a dopravní podnik se v současnosti neshodnou především na nákladech na provozní výdaje. Firmě chybí peníze na investice i na běžný provoz. Zaměstnanci tvrdí, že špatnou finanční situaci podniku způsobilo vedení Prahy, a připravují proto stávku.
Bém označil plánovanou stávku za nezodpovědný přístup. Podle něj si odboráři berou Pražany jako rukojmí. Praha navrhuje, aby si vedení DPP snížilo platy o 30 procent, ostatní zaměstnanci pak o sedm procent. Žádá také snížení sociálních výhod, které mají zaměstnanci zaručené v kolektivní smlouvě. Odboráři návrhy města odmítají.
Na přípravě stávky se v pondělí shodli šéfové všech odborových organizací pražského dopravního podniku. Ve čtvrtek oznámili, že jsou schopni stávku spustit kdykoliv. Jako důvody stávky odboráři uvádějí kromě chybějících peněz na provozní výdaje také plánované propouštění nebo městem požadované snížení platů.
Bém tvrdí, že si město letos objednalo stejný rozsah veřejné dopravy jako v roce 2008 a dopravní podnik dostal také stejně peněz. V roce 2008 podniku podle Béma stačilo 7,15 miliardy korun a letos požaduje asi o dvě miliardy více. Podnik ovšem argumentuje podepsanou smlouvou o objednávce, v které je cena za rozsah veřejné dopravy vyčíslena na asi 9,1 miliardy korun. Podle ředitele Dvořáka jsou náklady letošního roku ižší než loni, firmě ale kvůli krizi klesly tržby, prodal méně majetku, než očekával, a musel zaplatit také některé daně, které se vztahovaly k loňsku.
V krizovém štábu dnes kromě Béma a Dvořáka zasedl ředitel organizátora pražské MHD, firmy Ropid, Pavel Procházka, a ředitel transformace dopravního podniku Radek Novotný. Členy dvanáctičlenného štábu jsou i další zástupci magistrátu, DPP a Ropidu a tři externí poradci.