"V zájmu vyřešení krizové situace primátor pověřil krizový štáb k neprodlenému jednání s odborovými organizacemi dopravního podniku. Krizový štáb vyzývá odborové organizace DPP k jednání v neděli 8. listopadu večer v sídle krizového štábu, Rytířská 10, Praha 1," uvedl Wolf.
Odboráři pražského dopravního podniku by v neděli od 18:00 měli projednávat detaily stávky, která by se mohla uskutečnit v úterý. Na přípravě stávky se v pondělí shodli šéfové všech odborových organizací pražského dopravního podniku. Ve čtvrtek oznámili, že jsou schopni stávku spustit kdykoliv. Jako důvody stávky odboráři uvádějí kromě chybějících peněz na provozní výdaje také plánované propouštění nebo městem požadované snížení platů.
Město a dopravní podnik se v současnosti neshodnou především na nákladech na provozní výdaje. Firmě chybí peníze na investice i na běžný provoz. Zaměstnanci tvrdí, že špatnou finanční situaci podniku způsobilo vedení Prahy, a připravují proto stávku.
Bém označil plánovanou stávku za nezodpovědný přístup. Podle něj si odboráři berou Pražany jako rukojmí. Praha navrhuje, aby si vedení DPP snížilo platy o 30 procent, ostatní zaměstnanci pak o sedm procent. Žádá také snížení sociálních výhod, které mají zaměstnanci zaručené v kolektivní smlouvě. Odboráři návrhy města odmítají.
Krizový štáb má podle Béma pomoci vyřešit managementu dopravního podniku odvrátit hrozící stávku odborů, zjistit, jaké jsou skutečné požadavky jednotlivých odborových organizací metra, tramvají a autobusů, posoudit oprávněnost požadavku na dofinancování DPP pro rok 2009 a definovat opatření vedoucí ke stabilitě financování podniku v následujících letech.
Krizový štáb dnes zároveň doporučil primátorovi, aby v rámci dlouhodobého řešení celé situace v DPP uložil radním pro dopravu a pro sociální politiku předložit Radě hl. m. Prahy koncepci sociální a zaměstnanecké politiky dopravního podniku a návrh dlouhodobého financování DPP. Primátor proto rozšířil krizový štáb o radního pro sociální oblast Jiřího Janečka a externího auditorského poradce Jakuba Sovu.
V krizovém štábu kromě Béma a Dvořáka zasedl ředitel organizátora pražské MHD, firmy Ropid, Pavel Procházka, a ředitel transformace dopravního podniku Radek Novotný. Členy dvanáctičlenného štábu jsou i další zástupci magistrátu, DPP a Ropidu a tři externí poradci.