Odboráři trvají také na zastavení plánovaného propouštění. Podle nich primátor Pavel Bém podniku slíbil, že veškeré úspory podniku vyplývající z organizačních změn v minulých letech půjdou opět dopravnímu podniku. Chtějí také, aby město nastavilo standardy kvality pro pražskou hromadnou dopravu, které by platily pro všechny dopravce na území Prahy. Podle odborářů DPP někteří jiní dopravci neposkytují tak kvalitní služby jako dopravní podnik.
Primátor už v neděli podniku nabídl zálohu 900 milionů korun. Dnes zopakoval, že město nenechá DPP padnout. Dodal ale, že Praha proplatí podniku pouze transparentně doložené náklady.
Jednání odborářů s krizovým štábem začalo po osmé hodině ranní. Ze zasedacího sálu byla slyšet hádka primátora s odboráři a Bém jednání opustil kolem 10:00, zasedání nyní pokračuje bez něj. Samotný krizový štáb zasedne ještě dnes v 16:00. Na podporu odborářů DPP dnes vstoupily do stávkové pohotovosti odbory Dopravního podniku Olomouce.
Praha a dopravní podnik se neshodnou především na provozních výdajích. Firmě ale také chybí peníze na investice. Právě kvůli provozním nákladům se vyhrotil konflikt mezi městem a dopravním podnikem, odbory kvůli situaci připravují stávku.
Zatímco město se domnívá, že podniku by mělo přes sedm miliard korun na rok stačit, DPP argumentuje podepsanou smlouvou o objednávce, ve které je cena za rozsah veřejné dopravy vyčíslena asi na 9,1 miliardy korun. Podle Béma jsou služby dopravního podniku ale dražší než u konkurence. Mzdy zaměstnanců DPP prý navíc letos vzrostly o šest procent, což firmu stálo navíc 530 milionů Kč. Průměrná mzda v podniku je prý kolem 28.000 korun.
Požadavky odborářů pražského dopravního podniku vůči vedení Prahy:
- primátor předloží plán dofinancování Prokazatelné ztráty roku 2009 včetně návrhu financování dopravního podniku v příštích letech tak, aby nebylo nutno čerpat kontokorent zvyšující náklady na financování provozu podniku
- DPP ukončí činnost společnosti BNV Consulting, která má na starosti organizační audity a outsourcing, tedy vyvedení některých činností mimo podnik
- DPP ukončí spolupráci s Radkem Novotným, ředitelem projektu transformace v DPP
- DPP ukončí všechny projekty směřující k outsourcingu, privatizaci nebo prodeji, které mají pro chod DPP strategický a zásadní význam
- zastavení všech projektů směřujících k outsourcingu a jejich nové prověření, protože uvažovaná desetiprocentní úspora nákladů pro DPP je nereálná
- ukončení snižování počtu pracovních míst z důvodu nedodržení slibů primátora, který zněl: Úspory vyplývající z transformace DPP budou využity pro zlepšení poskytované služby cestujícím
- nastavení standardu kvality při přepravě cestujících pro všechny dopravce na území hlavního města Prahy provozující MHD
- splnění těchto bodů doručit písemnou formou do 11. listopadu 2009 do 24:00 všem členům stávkového výboru