Podle AČPM tuzemské pojišťovny pojištění proti stávkám nenabízejí, protože o něj mezi klienty není zatím zájem. "Ovšem dosavadní sociální klid v Česku se vlivem postupující krize může rychle změnit. Řada podniků je navíc stále více závislá na svých obchodních partnerech v zahraničí, a může je tedy poškodit například stávka v dopravě na druhém konci světa," uvedl místopředseda AČPM Ivan Špirakus.
Po nedávno zažehnané stávce pilotů Českých aerolinií hrozí v současné době stávka pracovníků pražského dopravního podniku. Pro pojištění proti dopadům stávky však platí, že jej nelze sjednat, pokud se již o přípravě stávky píše v novinách a škoda bezprostředně hrozí. "To by bylo stejné jako uzavírat v Praze pojištění proti povodni, když jsou již vytopené České Budějovice," upozornil Špirakus.
Například stávka na železnici může ochromit odběr zboží či dodávku surovin, stávka u klíčového dodavatele či odběratele zase může vést ke značným obchodním ztrátám v důsledku zastavení výroby. Samotná škoda pak může způsobit ztrátu zisku a tržeb nebo zvýšení nejrůznějších nákladů, třeba na náhradní dopravu. Základem pro přípravu pojištění je proto podle Špirakuse důkladná analýza rizik a plán kontinuity podnikání pro případ stávky.