Nedílnou součástí změny image Komerční banky je i změna jejího grafického symbolu (loga). Nové logo jasně vyjadřuje příslušnost KB k mezinárodní Finanční slupině Sociéte Génerale. Červená barva v logu představuje vášeň a sílu, černá barva se používá jako kontrastní k již zmíněné červené. Tyto dvě barvy spojuje bílá linka.
Zároveň se změnou identity, sjednocuje Komerční banka pod jednu obchodní značku - KB - nabídku všech produktů a služeb, které jsou prodávány přes její distribuční síť. Od dnešního dne budou všechny produkty pro občany a malé podniky nabízeny pod jednotnou značkou KB. Proces změny firemní identity se týká 480 lokalit a bude dokončen ke konci června příštího roku.
Celý proces transformace se však netýká pouze loga a image banky. Také klienti banky pocítí značné změny. Klienti z řad občanů a podnikatelů budou mít svého určeného bankovního poradce (Relationship managera) na rozdíl od současné situace, kdy je takto obsluhováno pouze 5 % klientů. Relationship manageři budou mít osobní schůzky se svými klienty, aby se mnohem lépe mohli seznámit s jejich individuální situací a potřebami. Budou klientům poskytovat globální finanční poradenství a budou prodávat všechny produkty KB. Aby mohli být klienti obslouženi tímto způsobem, vytvoří KB 100 dodatečných pozic Relationship managerů. Navíc bude vytvořena nová pozice Pracovník služeb (Service Officer). Úkolem těchto pracovníků bude poskytovat klientům všechny základní služby, jako např. hotovostní operace (vklady, výběry), budou také poskytovat základní informace o všech produktech KB a budou prodávat často požadované služby jako jsou platební karty.
Kromě tohoto programu zlepšení klientských služeb Komerční banka přichází i s novou dislokací své pobočkové sítě, aby bylo zajištěno optimálnější pokrytí České republiky, a to buď přemístěním stávající pobočky nebo otevřením pobočky nové; Komerční banka plánuje otevření 6 nových poboček do konce letošního roku, první již proběhlo 25. září v novém Europarku v Praze- Štěrboholích. Další pobočky budou otevřeny v letech 2003 a 2004.
Aby byla tato struktura pro klienty ještě pohodlnější, bude Komerční banka také využívat nové prvky a služby umožňující klientům provádět více transakcí a zakoupit více produktů přímo prostřednictvím call centra a Internetu.
V souvislosti se zavedením nového přístupu ke svým klientům, rozšířila KB i stávající nabídku produktů pro občany. Nově nyní KB nabízí možnost spoření se spořícím programem Vital či pohodlnou každodenní obsluhu svých financí v rámci balíčku Perfekt konto.
Spořící program Vital je nabízen ve třech modifikacích - Vital Plán, Vital Junior a Vital Renta. Každý z těchto typů je určen vybranému segmentu klientů. Potřebám dětí a mladých lidí je přizpůsoben program Vital Junior. Pro ty, kteří chtějí zlepšit například své bytové podmínky, je určen Vital Plán. Generaci lidí starších 50 let je pak přizpůsoben spořící program Vital Renta.
Všechny tři spořící programy mají společnou strukturu, jejímž základem je investice do kapitálového životního pojištění. Klient pak spoří pravidelně nejméně 300 korun měsíčně, přičemž po dobu pěti let mu KB garantuje 3 procentní úrokovou sazbu. Tato sazba je u spořících produktů jednou z nejvyšších garantovaných sazeb na trhu. Navíc každý rok je do cílové částky započtena i prémie, kterou klient získá ve formě podílu na výnosech společnosti. Kromě toho lze ročně odepsat z daňového základu až 12.000 korun. Smlouva je uzavírána na pět let, přičemž v průběhu tohoto období může klient naspořené peníze vybrat až do 90 % procent zůstatku na účtu, a to bez jakýchkoliv poplatků.
Zdroj: tiskové zprávy KB