Tím se stává pojišťovnou s nejširším portfoliem tuzemského online klientského servisu a v podstatě nepřetržitou provozní dobou. Prodejem produktů přes internet a rozvojem online služeb se zabývá již 11 let a v obou kategoriích stojí na špici českého pojistného trhu.
Z posledního průzkumu, který si Česká pojišťovna nechala vypracovat na poli klientského servisu, vzešla potřeba jednoduchosti a ještě snadnější dostupnosti jejích produktů i služeb. „Neustále sbíráme podklady a připomínky našich klientů, z nichž vyplynul požadavek, aby stejně rychle, snadno
a pohodlně, jak pojištění uzavírají, je i v jeho průběhu mohli upravovat, hlásit změny, či posílat nejrůznější žádosti. Proto jsme k online hlášení pojistných událostí, plateb pojištění, či „knize přání
a stížností“ přidali balíček dalších služeb,“ říká úvodem Pavel Řehák, náměstek generálního ředitele pro služby klientům. Mezi ně patří například hlášení změn nejrůznějších osobních údajů, forem placení, změn údajů o pojištěném vozidle, či žádosti o zaslání daňových dokladů nebo vrácení přeplatku pojistného. V praxi si to můžete vyzkoušet zde http://www.ceskapojistovna.cz/zmeny-ve-smlouve.html
Klientská sekce internetových stránek České pojišťovny doznala také mnoha vizuálních a navigačních změn. „Vsadili jsme na nové a logičtější uspořádání stránek. Už dříve jsme poskytovali na internetu velké množství služeb, ale pro klienta nemusely být přehledné a jednoznačně srozumitelné. Nyní se podle jednoduchých odkazů dostane přímo na obsah stránky, který se týká jeho požadavku a provedení změny je otázkou pár desítek vteřin,“ doplňuje Michael Knapp, ředitel odboru přímých kanálů ČP.
Veškeré služby, které jsou poskytovány přes internet, vyžadují velkou míru důvěry ze strany klientů. Proto je ochrana informací umožňujících identifikaci osob, například jméno, adresa, telefonní a rodné číslo nebo e-mailová adresa, či dokonce informace o finančních záležitostech, prioritou. „U všech online operací se důkladně zaměřujeme na ochranu klientských dat, portfolio našeho informačního, prodejního či samoobslužného servisu je vždy adekvátně zajištěno. Ruku v ruce, jak se vyvíjejí další služby online, pracujeme i na jejich bezpečnosti,“ doplňuje Zdeněk Kaplan, námětek ČP pro informační technologie.
Také nové funkcionality webu ČP jsou zabezpečeny, vždy se ověřují údaje klienta z jeho smlouvy – číslo, datum narození, identifikační údaje vozu…a systém vygeneruje dvě kontrolní otázky. Pokud by klient odpověděl třikrát neúspěšně, jsou veškeré možnosti změn zablokovány. Novou internetovou aplikaci Služeb klientům v rámci desetidenního pilotního provozu úspěšně využilo již více než tisíc klientů.
Česká pojišťovna je součástí Generali PPF Holdingu B.V., který působí ve 14 zemích střední a východní Evropy. Generali PPF Holding spravuje prostřednictvím svých dceřiných společností aktiva ve výši přes 12 miliard euro a poskytuje v regionu služby více než 10 milionům klientů. Generali PPF Holding má sídlo v Nizozemsku a jeho hlavní organizační pobočka sídlí v České republice v Praze. Generali PPF Holding B.V. je společný podnik Assicurazioni Generali (podíl 51 %) a PPF Group (49 %).
Pro další informace kontaktujte:
Václav Bálek
tiskový mluvčí ČP
Tel: 224 553 816
Mobil: 731 493 296
E-mail: vbalek@cpoj.cz
Dagmar Koutská
odbor komunikace ČP
Tel: 224 553 817
Mobil: 724 463 060
E-mail: dkoutska@cpoj.cz
Jak běžel internetový čas v České pojišťovně
@ Počítačová technika má v České pojišťovně dlouholetou historii. Je tomu již více než půl století, kdy vzniklo první strojně početní středisko před téměř čtvrtstoletím se pak v největší tuzemské pojišťovně objevily první personální počítače. V roce 1995 byl v Praze slavnostně zahájen provoz nového výpočetního střediska, v němž byla instalována automatická knihovna pro 3000 kazetových magnetických pásek obsluhovaná robotem. A byla první v naší republice.
@ V roce 1998 se rozjíždí intranet a internet. O rok později už mohou motoristé zaplatit povinné ručení ČP přes internet. ČP se stala jedním z prvních subjektů v České republice, který vstoupil do světa zabezpečeného obchodování po webové síti. Ke konci tohoto roku bylo přes internet sjednáno
a zaplaceno prvních 1000 smluv o povinném ručení.
@ V roce 2001 najdou návštěvníci na internetových stránkách ČP údaje o nabízených produktech, novinkách i reklamních kampaních České pojišťovny. Následující tři roky zaznamenaly boom
ať už v počtech návštěv internetových stránek, tak počtu sjednaných smluv.
@ Na podzim 2005 spouští Česká pojišťovna internetové aukce vozidel po dopravních nehodách
a web České pojišťovny navštěvuje stále více lidí – v průběhu listopadu 2005 se stránka České pojišťovny objevila v počítačích Čechů ve více než 426 tisících případech.
@ V květnu 2007 změnily internetové stránky ČP doménu, klienti je najdou nikoliv na www.cpoj.cz,
ale na logičtějším www.ceskapojistovna.cz. ČP zvítězila po čtyřech letech v soudním sporu se soukromým uživatelem a může používat tuto doménu. Současně s ní byla spuštěna internetová kniha přání a stížností.
@ Uprostřed roku 2008 je po internetu spuštěn prodej tří nových majetkových produktů – staveb, domácnosti, rekreačních objektů. Počet internetových pojištění se ustálil na číslu 8 – ČP se stala se jedničkou internetového pojistného trhu.
@ V listopadu 2009 Česká pojišťovna nabízí klientům nejširší rozsah online servisu a tím v podstatě zrušila svoji provozní dobu – otevřeno je 24 hodin, 7 dní v týdnu.