Zakladatel a prezident Air Austral Gerard Etheve uvedl, že jeho firma zaplatí za dvě letadla A380 necelých 660 milionů dolarů (11,3 miliardy Kč). Společnost má opci na další dva tyto letouny.
Letadla budou moci přepravovat 840 cestujících, protože bude k dispozici jen ekonomická třída. Model superjumba A380 začal létat v roce 2007 a až dosud si kupci objednávali verzi s 525 místy ve třech třídách. Letounu využívali hlavně k lákání bohatých zákazníků, kteří zde měli v první třídě k dispozici postele, sprchy nebo bar.
Verze A380 pro levné lety může pojmout až 853 cestujících. To je osmkrát více, než dokáže přepravit letadlo A318, nejmenší model Airbusu.
"Jsme přesvědčeni že letadla s dobře nastavenými cenami letenek pomohou výrazně zvýšit přepravu," řekl agentuře Reuters Etheve. Nejlevnější sektor letecké přepravy si za finanční krize a ekonomické recese vedl poměrně dobře, třebaže příjmy většiny leteckých společností byly útlumem těžce zasaženy.
S "levnou" verzí A380 si evropský výrobce Airbus slibuje úspěch na prudce rostoucích trzích typu Číny a Indie. Sází také na poptávku leteckých společností, které provozují dosluhující letadla Boeing 747 na frekventovaných linkách například v Japonsku, kde dosud dominuje americký konkurent Boeing.
Nejvíce lidí nyní může létat v letadle Boeing verze 747-400D, postavené hlavně pro japonský trh. Tento stroj pojme v jedné třídě až 660 cestujících.
Air Austral vznikly v roce 1990 jako francouzský regionální přepravce v Indickém oceánu. Už předtím působily 15 let pod jiným názvem. Společnost má podle svých internetových stránek devět letadel.