Nárůst přepravy po silnici zaznamenaly především nové členské země. Nejvíce se doprava při zohlednění hmotnosti nákladu a ujeté vzdálenosti zvýšila ve Slovinsku, kde narostla o 18 procent, a v Estonsku, které zaznamenalo téměř 15procentní růst. Naopak v Portugalsku se přepravilo o 15 procent nákladu méně a pokles se nevyhnul ani dalším velkým zemím, jako je Německo nebo Francie.
Největší podíl kabotáže, tedy vnitrostátní přepravy provozované zahraničními dopravci, měla Belgie s téměř pěti procenty. Podíl přes dvě procenta zaznamenaly Dánsko, Francie, Rakousko a Švédsko.
Evropa loni zažila tradiční sezónní pokles dopravních výkonů mezi druhým a třetím čtvrtletím, který ale kvůli dopadům ekonomické recese pokračoval i ve čtvrtém čtvrtletí a na začátku letošního roku.
Nejčastěji kamiony po silnicích unie přepravovaly potraviny, nápoje a tabákové výrobky. Co do hmotnosti pak horniny a stavební materiály.