Zruší se například ranní rychlík z Prahy do Brna, který nahradí expres Brněnský drak. Vlaky nyní jezdí téměř ve shodný čas. Méně rychlíků vyjede také na trase Praha - Příbram - České Budějovice, Praha - Letohrad nebo Kolín - Rumburk. Stát za objednávku dálkové dopravy zaplatí příští rok 3,8 miliardy korun, zhruba o 400 milionů méně než letos.
Z regionů plánují dráhy největší redukci dopravy v Královéhradeckém kraji, celkem o osm procent, na nárůst se naopak může těšit Praha a okolí. To souvisí se zvýšenou kapacitou pražského hlavního nádraží, kde bude vlak přijíždět či odjíždět každou minutu. V hradeckém kraji se naopak celotýdenní provoz na některých tratích zruší.
Ceny jízdenek v drtivé většině případů zůstanou zachovány. Největší změna je zřejmě u jednodenní síťové jízdenky ČD Net, kterou si dnes může koupit kdokoliv za 450 korun. Tato cena zůstane zachována pouze pro držitele zákaznických karet, pro ostatní cestující bude nově za 600 korun.
"Jízdní řád je poprvé hospodářsky vyrovnaný, včetně dvouprocentního přiměřeného zisku," uvedl ředitel Českých drah Petr Žaluda. Vlaky ČD ujedou příští rok 122 milionů kilometrů, letos to je 124 milionů.