Celkem vánoční přání prostřednictvím MMS, pohlednice nebo e-mailem plánují posílat dvě třetiny Čechů, stejně jako loni. Za posledních pět let je to poprvé, kdy se MMS na Vánoce takto prosadí. Lidé fotí mobilem často, ale dosud jen malá část z nich fotky posílala dál.
"Devadesát sedm procent lidí, kteří mají na svém telefonu fotoaparát, jej pravidelně využívá. Téměř polovina z nich však dosud sdílela své fotografie jen prostřednictvím displeje mobilního telefonu," uvedl ředitel marketingu pro nefiremní klienty Vodafonu Lukáš Kružberský. Od posílání fotografií prostřednictvím MMS lidi odrazovala zejména vysoká cena kolem deseti Kč. Vodafone ji nyní snížil na 4,50 Kč a na levných MMS postavil svou vánoční kampaň.
Nejčastějšími příjemci MMS jsou členové rodiny, přátelé a partner či partnerka. Počet příjemců a odesilatelů MMS je zhruba stejný. Vždy nebo většinou si MMS archivuje více než polovina lidí. Častěji se jedná o studenty a mladší lidi obecně. Pouze tři procenta respondentů si nikdy žádnou MMS neuložila.
Loni si lidé na Štědrý den poslali 381.000 obrázkových zpráv MMS, což znamenalo meziroční nárůst o deset procent.