"Jednání s Ústeckým, Jihomoravským a Olomouckým krajem nadále běží. Z Plzeňského kraje nikdo nereagoval na žádnou naši žádost ke schůzce," uvedl Jančura. Nabídka železničního dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency byla přitom podle Jančury jednoznačně výhodnější jak pro kraj, tak pro cestující i daňové poplatníky. Kraji by údajně oproti ČD ročně ušetřila na třech tratích zhruba 40 milionů korun.
"Krajské zastupitelstvo včera dodatek ke smlouvě s ČD schválilo. Nemáme důvod s RegioJetem jednat," řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). Podle něj nejde o novou smlouvu, ale pouze o dodatek. Kraj má údajně jednoznačné rozbory právníků, že upravenou smlouvu mohl uzavřít.
"Jde zcela jistě o novou smlouvu, protože takzvaný dodatek přímo stanovuje závazky," odmítl argument kraje obchodní šéf RegioJetu Jiří Schmidt. Kraj musí dodatek ke smlouvě podepsat s ČD do 3. prosince, kdy začíná platit nové nařízení Rady Evropy, dodal Bauer. ČD by pak podle upraveného kontraktu provozovaly dopravu v celém Plzeňském kraji minimálně až do roku 2019. Podle Schmidta by ale smlouvu ČD, mohl do dvou tří let zrušit Evropský soudní dvůr.