"Změnit dodavatele je právo zákazníka, nikoliv povinnost," řekl Fiřt. Připomněl, že dealeři často nutí podepsat klienty novou smlouvu s tím, že stávající dodavatel ukončuje činnost. Dalším nešvarem nových smluv bývají neúměrně dlouhé výpovědní lhůty. Častou obětí se podle Fiřta stávají především senioři.
Úřad v reakci na nekalé praktiky vydal několik doporučení. Lidé by si například měli vždy důkladně přečíst novou smlouvu včetně obchodních podmínek a v žádném případě nepodepisovat v časové tísni. Smlouva by také měla obsahovat cenu za celou dobu kontraktu a nikoliv jen za část. Klient by měl důkladně porovnávat ceny a věřit pouze písemným závazkům a ne ústním slibům obchodníků.
Fiřt zdůraznil, že díky konkurenci mohou lidé dosáhnout přechodem k jinému distributorovi zajímavého snížení cen, což však neplatí při podpisu nevýhodných smluv. Úřad proto zřídil poradní službu pro lidi, kteří se cítí oklamáni, ERÚ také kontaktuje distributory a hrozí případnou kontrolou, žádné správní řízení zatím nezahájil.
Možnost vyměnit distributora už využily desítky tisíc lidí.