Rozhodující pro výběr firmy bude cena, předběžná cena zakázky byla stanovena na 3,5 milionu korun.
Celá plánovaná trasa D3 z Prahy do Českých Budějovic a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. Část dálnice z Veselí nad Lužnicí po státní hranici by se měla stát pilotním projektem PPP. Dálnici postaví soukromý investor, který vzejde z koncesního řízení, a bude ji 30 let provozovat, než mu stát vrátí vynaložené peníze.
V říjnu ředitelství zahájilo stavbu na dalších úsecích dálnice D3. Stavbaři staví most přes řeku Lužnici a na části trasy mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví. Most a další část dálnice budou stát zhruba čtyři miliardy korun a měly by být dokončeny za tři roky.
Historicky první projekt PPP na výstavbu dálnice skončil fiaskem. Zakázku na výstavbu dálnice D47 získala v roce 2002 od vlády Miloše Zemana bez výběrového řízení izraelská firma Housing & Construction Holding (H&C). Po volbách ale byla smlouva zrušena a stát dálnici vybudoval sám.