"Dohodli jsme se s Prahou na tom že budou zpoplatněné úseky, kde je souběžně vnitřní a vnější okruh. To znamená - pro budoucí rok to bude zpoplatnění mezi D1 a R6," řekl ministr.
Hospodářské noviny v polovině listopadu napsaly, že se zpoplatněním pražského městského okruhu od počátku příštího roku počítá novela vyhlášky ministerstva dopravy, kterou resort poslal k připomínkování. Pražskému magistrátu se to ale nelíbilo, protože se obával, že řidiči bez známek začnou jezdit po nezpoplatněných místních komunikacích.
List připomněl, že ministerstvo dopravy se potýká s nedostatkem peněz na výstavbu silnic, a nově zpoplatněné úseky by tak mohly přinést peníze navíc. Ministerstvo však podle HN nebylo schopno říct, kolik by to bylo. Také přiznávalo, že nemá ani žádnou studii, která by předpověděla, co by zpoplatnění uvedených úseků udělalo s dopravou v metropoli. "Nepočítali jsme to," řekl tehdy mluvčí úřadu Karel Hanzelka.
Ministerstvo navíc podle HN popírá, že by změnu plánovalo proto, aby vybralo víc peněz na dálničních známkách. Podle mluvčího jen chce, aby platila všude stejná pravidla, a tedy ubývalo výjimek, kde se neplatí. "Naše filozofie posledních let je nově postavené úseky, pokud navazují na dálniční síť, zpoplatnit," řekl Hanzelka.