Závodní rada se obává, že plánovaný přesun výroby nové generace modelu Mercedes třídy C povede k zániku 3000 pracovních míst. Firma však tvrdí, že opatření se dotkne pouze 1800 zaměstnanců, kterým navíc budou nabídnuty jiné pracovní příležitosti.
Firma tento týden oznámila, že produkce mercedesů třídy C bude v Sindelfingenu v roce 2014 zcela zastavena. Zhruba 60 procent výroby nové generace tohoto modelu pak bude zajišťovat továrna v Brémách, dalších 20 procent závod v americké Alabamě a po deseti procentech závody v Jihoafrické republice a Číně. U současné generace se Brémy na celkové produkci podílí zhruba polovinou a Sindelfingen zhruba třetinou. Zbytek se vyrábí v Jihoafrické republice a Číně.
Generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche tento týden uvedl, že přesun výroby je ze strategického a ekonomického hlediska naprosto nezbytný k zajištění budoucí konkurenceschopnosti podniku. "Rozhodnutí rovněž pomůže v dlouhém období ochránit zaměstnanost na pracovištích v Německu. Německo je a zůstane srdcem naší výrobní sítě," dodal.
Společnost Daimler hospodařila ve třetím čtvrtletí s čistým ziskem 56 milionů eur (zhruba 1,5 miliardy Kč) po ztrátě 1,062 miliardy eur v předchozích třech měsících. V meziročním srovnání se však zisk propadl téměř o tři čtvrtiny.
Firma vyrábí kromě luxusních vozů Mercedes také malé automobily Smart, limuzíny Maybach a nákladní vozy i autobusy. V produkci nákladních automobilů je světovou jedničkou. Celosvětovou poptávku po automobilech zasáhla finanční krize, jež vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů.