Úřad dal firmě pokutu za to, že od roku 2002 uzavírala se svými odběrateli zakázané dohody o cenách pro další prodej, čímž podle ÚOHS narušila hospodářskou soutěž na trhu distribuce výběrové kosmetiky. Firma Dellux CZ distribuuje například kosmetiku obchodních značek Yves Saint Laurent, Stella McCartney, Oscar de la Renta nebo Jean Paul Gaultier.
Podle uzavřených dohod měli autorizovaní prodejci povinnost dodržovat maloobchodní ceny stanovené firmou Dellux CZ. Původně úřad dospěl k závěru, že byl prokázán faktický dopad zakázaných dohod na hospodářskou soutěž jako takovou, když většina ze zavázaných autorizovaných prodejců dohody o přímém určení cen pro další prodej dodržovala. Úřad loni při stanovení výše pokuty zohlednil fakt, že plnění předmětných dohod o přímém určení cen pro další prodej bylo ze strany společnosti Dellux CZ v několika případech kontrolováno.
Rafaj ale na základě návrhu takzvané rozkladové komise původní výrok svých úředníků změnil. Porušení zákona podle komise a Rafaje nebylo faktické, ale pouze potenciální. Pokutu snížil o čtvrtinu, neboť úředníci při prvním rozhodnutí ÚOHS neshromáždili podklady, které by dostatečně prokázaly skutečné narušení hospodářské soutěže, uvedl Rafaj v jeho rozhodnutí.