Letos v listopadu bylo o jeden pracovní den více než loni, což podle asociace rovněž přispělo k růstu prodeje. Údaje zahrnují země Evropské unie bez Malty a Kypru a státy Evropského sdružení volného obchodu (ESVO), tedy Island, Norsko, Lichtenštejnsko a Švýcarsko.
ACEA uvedla, že v listopadu byl patrný výrazný rozdíl v prodeji aut mezi zeměmi západní Evropy a novějšími členskými státy EU. V západní Evropě se prodej zvýšil o 30,6 procenta. V novějších členských zemí EU, tedy hlavně v zemích střední a východní Evropy, prodej naopak klesl o 16,7 procenta.
Prodej aut výrazně podpořilo šrotovné. Spotřebitelé v rámci tohoto programu mohou získat slevu na nákup nového, ekologičtějšího auta, pokud současně s tím odevzdají k likvidaci starší vůz. V některých zemích, jako je Německo, již program skončil, v dalších má být postupně ukončován v příštím roce, napsala agentura Reuters.