Podle informací ČTK mají celkové náklady na výstavbu činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard má tvořit dotace z evropských fondů. Podpisem smlouvy se otevírá cesta k výstavbě čtyř nových stanic, které prodlouží současnou délku linky A o šest kilometrů, uvedl dopravní podnik.
Staveniště se začnou dodavatelům předávat ještě letos, od 23. prosince. Přípravné práce budou pokračovat v lednu příštího roku a vlastní výstavbu stanic Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol sdružení dodavatelů zahájí ve druhé polovině března 2010.
Metrostav při podpisu smlouvy uvedl, že velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty a celá trasa bude stavěna s minimálními zábory na povrchu.
Kromě sdružení Metrostavu a Hochtiefu CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily firmy OHL SŽ a Strabag. Proti výběru vítězného sdružení se mohly odvolat.
Pražské zastupitelstvo letos schválilo, že do roku 2015 uvolní na prodloužení metra trasy A celkem 10,7 miliardy korun. Nejvíce peněz bude muset město najít v letech 2013 a 2014, kdy by měla výstavba metra městskou kasu stát 8,7 miliardy korun. Do té doby půjde většina financí z operačního programu Doprava.
Prodloužení trasy metra A v celkové délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První povede do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá část, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.
Pražský dopravní podnik v současné době provozuje na třech linkách 57 stanic metra a denně metrem přepraví více než milion cestujících.