Trať je dlouhá 1069 kilometrů a rychlovlaky ji urazí za tři hodiny, zatímco dosud to trvalo deset hodin. Budovala se pomocí zahraničních technologií od roku 2005. Jedná se o úsek tratě, která v budoucnosti spojí Kanton s Pekingem, upřesnila agentura Nová Čína.
"Vlak může jet rychlostí až 394,2 kilometru v hodině. Je nejrychlejší na světě," uvedly čínské úřady. Poznamenaly, že rychlovlaky jezdí v Japonsku průměrnou rychlostí 243 kilometrů v hodině, v Německu 232 kilometrů v hodině a ve Francii 277 kilometrů v hodině.
Peking uskutečňuje ambiciózní program rozvoje železniční dopravy s cílem rozšířit současnou železniční síť v délce 86.000 kilometrů na 120.000 kilometrů, z toho 12.000 má být vysokorychlostních. Již nyní je přitom čínská železniční síť druhá nejdelší na světě po Spojených státech.
Provoz na první vysokorychlostní trati byl v Číně zahájen loni, kdy úřady oznámily, že na rozvoj železnice chtějí vydat do roku 2012 asi 300 miliard dolarů.