Pokud by se schůzka neuskutečnila, chystají blíže nespecifikované setkání na benzinových pumpách. ČTK to řekl jejich zástupce Jaroslav Polaček. "Blokádu hraničních přechodů jsme posoudili jako neúčinnou. Zformulovali jsme jedenáct bodů, o kterých chceme jednat s ministrem dopravy. Pokud k tomu nedojde, dopravci jsou připraveni setkat se na benzinových pumpách," uvedl Polaček.
Podle něj by se schůzka s Vážnym měla uskutečnit ve středu v Bratislavě. V opačném případě chystají 4. ledna akci na čerpacích stanicích po Slovensku. Polaček bližší podrobnosti k možné akci dopravců na pumpách neuvedl.
Nákladním dopravcům již v minulosti vadila výše elektronického mýta i údajná nepřipravenost systému. Vážny snížení poplatků před časem odmítl. Přepravcům se také nezdály ceny pohonných hmot a ani to, že budou nadále muset platit daň z motorových vozidel.
Elektronické mýto by měly od ledna na dálnicích, rychlostních komunikacích a vybraných silnicích první třídy platit vozidla nad 3,5 tuny. Dopravci upozorňovali, že jim zavedení mýtného přinese větší náklady a některým bude v čase hospodářské krize hrozit možná i likvidace firmy. Majitelé nákladních aut měli výhrady i k poplatkům za palubní jednotku.
Podle českého sdružení dopravců Česmad Bohemia je celý systém elektronického mýtného na Slovensku od začátku špatně připravený. "Systém startuje již za pár dní a nikdo neví, co má vlastně dělat," uvedl mluvčí Martin Felix. Víc než samotné sazby mýtného dopravcům vadí vysoké poplatky za montáž a pronájem palubní jednotky i vysoké sankce v sazebníku pokut v rámci mýtného systému.
Případné protesty dopravci z Česka chápou, ale podle nich přichází pozdě. "Byli bychom rádi, kdyby si slovenští kolegové brali jako rukojmí spíše politiky na ministerstvech, a ne ostatní vozidla na silnicích," dodal.