Podle Pečeného není možné cestující přimět k tomu, aby si pořízení kuponů a dobíjení opencard zajistili dříve než na konci roku. "Lidé si v předstihu nic nepořizují, vše nechávají na poslední chvíli," řekl. Největší fronty podle něj jsou pravidelně na konci prosince a na začátku ledna.
Frontám se mohou vyhnout majitelé klasických tramvajenek i držitelé opencard, kterých je v současnosti kolem 400.000. Roční i čtvrtletní kupony na MHD si totiž mohou zakoupit na internetu. K dispozici jsou přes internet i studentské kupony. Ne všichni ale tento způsob nákupu využívají, někteří zřejmě nemají k internetu důvěru. "Loni e-shop pomohl, zvládl asi 15 procent požadavků. Jak to bude letos, se zatím nedá odhadnout," uvedl Pečený.
V internetovém obchodě je možné pořídit jak elektronické jízdenky na opencard, tak klasické papírové kupony. Papírové jízdenky si ale musejí cestující vyzvednout přímo na některém z předplatních míst dopravního podniku nebo si jej za poplatek nechají doručit kurýrem. Musejí také počítat s několikadenní prodlevou, než budou kupony na konkrétní místo doručeny.
Část cestujících, která používá opencard, znejistěla poté, co se objevily informace o výsledcích auditu opencard. Ten zjistil, že náklady projektu neodpovídají jeho stavu. Držitelé červených kartiček si pak nebyli jistí, zda si mají na kartu další kupon vůbec pořizovat a nemají se vrátit ke klasické legitimaci. Pražský magistrát ale už dříve uvedl, že projekt nebude zastaven a karta bude dál fungovat jako tramvajenka.