Přerovský železniční uzel opravuje sdružení firem OHL ŽS, Eurovia CS a AŽD Praha, rekonstrukce začala koncem léta a skončí v roce 2013. V jejím rámci se zmodernizuje například zabezpečovací zařízení; rychlost vlaků po dokončení se zvýší na 160 kilometrů za hodinu. Podobná oprava jako v Přerově skončila na jaře v Kolíně.
Letos pokračovaly také práce koridorech číslo tři a čtyři z Prahy do Plzně a dál na západ, respektive do jižních Čech. Modernizují se například úseky Stříbro - Planá u Mariánských lázní, Votice - Benešov nebo Benešov - Strančice. Cestujícím na těchto tratích přináší stavební činnost řadu komplikací v podobě výluk vlakového provozu.
"Některé stavby by se realizovaly jen s obtížemi bez podpory operačního programu Doprava, jenž umožňuje spolufinancování těchto projektů z unijního fondu soudržnosti," uvedl Halla.
Příspěvek Evropské unie může tvořit u vybraných staveb až 85 procent všech nákladů. To je třeba případ rekonstrukce stanice Nesovice na trati z Brna do Veselí nad Moravou, která bude stát přes 200 milionů korun. Unie se také podílí na stavbě koridorů a elektrifikaci tratí.
Zřejmě poslední letošní přidělenou zakázkou SŽDC je oprava stanice v Bojkovicích za více než 200 milionů korun. Rekonstrukci provede sdružení firem pod vedením společnosti Subterra.
Příští rok dostane správa železnic z fondu dopravy 29 miliard korun. O kolik peněz se bude soutěžit ve výběrových řízeních zatím není jasné, podle Hally je otázka "předčasná".