Provozovatel mýta - společnost SkyToll, ani mýtná policie pověřená dohledem nad všemi pravidly v první dny po spuštění systému potíže neočekávají. Zaregistrovalo se do něho údajně dostatek vozidel potřebných na bezproblémový start.
Na pondělí 4. ledna však naplánovali protest proti mýtu především malí a střední přepravci. Tvrdí totiž, že se jim výrazně zvýší náklady, v některých případech se prý nevyhnou likvidaci. Chtějí proto přijet se svými vozidly na benzínové pumpy, kde by se podle neoficiálních informací mohli pokusit brzdit běžný provoz.
Elektronické mýto budou od ledna na dálnicích, rychlostních komunikacích i vybraných silnicích první třídy platit všechna vozidla nad 3,5 tuny. Kilometr jízdy na těchto úsecích vyjde dopravce, kteří budou mít povinnost mýto platit, od 6,3 centu (1,66 Kč) do 20,9 centu bez daně z přidané hodnoty podle typu silnice a kategorie vozidla. Důležitá bude kromě hmotnosti i emisní třída vozidla, která určuje, do jaké míry znečišťuje životní prostředí. Na autobusové přepravce se bude oproti původním návrhům mýtného vztahovat zvýhodněná sazba.
Elektronický systém založený na satelitní technologii vybudovala společnost SkyToll, která vyhrála tendr s nejvyšší nabídkou za zhruba 852 milionů eur (asi 22,5 miliardy Kč) po vyloučení ostatních uchazečů ze soutěže. Z tendru byla vyřazena konsorcia ToSy.sk, Slovakpass a rakouský Kapsch, který provozuje elektronický výběr mýtného v Česku.