Firma Shanghai GM, která je společným podnikem GM s místní firmou SAIC Motor, prodala loni 727.620 vozů, což představuje meziroční nárůst o 63,3 procenta. Prodej podniku na výrobu komerčních vozů SAIC-GM-Wuling vzrostl o 63,9 procenta na 1,06 milionu. Společný podnik FAW-GM Light Duty Commercial Vehicle, který byl založen v srpnu, prodal do konce roku celkem 34.510 lehkých nákladních vozů a dodávek.
V loňském roce GM zahájil v Číně prodej několika nových modelů, včetně Buick LaCROSSE a Regal, které si získaly oblibu hlavně mezi podnikatelskou elitou. V letech 2009 až 2014 plánuje GM uvést na trh v Číně 30 nových nebo vylepšených modelů a v letošním roce očekává ještě silnější růst prodeje než loni.
GM se stejně jako další přední světové automobilky snaží expandovat na čínském trhu a vyrovnat tak propad poptávky v dalších částech světa. Prodej aut v Číně překonal prodej aut v USA v devíti z posledních 11 měsíců. Údaje za prosinec nejsou zatím ještě známé.
Čínská vláda loni v lednu představila plán na podporu automobilového sektoru, který zahrnuje snížení daní a subvence pro motoristy. Podpora pomohla hlavně místním výrobcům menších aut, avšak zvýšení prodeje zaznamenali i zahraniční producenti, napsaly agentury AP a Reuters.