Prodej americké automobilky General Motors a jejích společných podniků v Číně v loňském roce vyskočil o 67 procent na 1,83 milionu vozů. Podíl automobilky na trhu stoupl podle předběžných údajů na 13,4 procenta ze 12,1 procenta na konci roku 2008. Zákazníky do autosalonů přilákaly hlavně vládní pobídky k prodeji aut.
Firma Shanghai GM, která je společným podnikem GM s místní firmou SAIC Motor, prodala loni 727.620 vozů, což představuje meziroční nárůst o 63,3 procenta. Prodej podniku na výrobu komerčních vozů SAIC-GM-Wuling vzrostl o 63,9 procenta na 1,06 milionu. Společný podnik FAW-GM Light Duty Commercial Vehicle, který byl založen v srpnu, prodal do konce roku celkem 34.510 lehkých nákladních vozů a dodávek.
GM se stejně jako další přední světové automobilky snaží expandovat na čínském trhu a vyrovnat tak propad poptávky v dalších částech světa. Prodej aut v Číně překonal prodej aut v USA v devíti z posledních 11 měsíců.