Údaje zahrnují osobní automobily, nákladní vozy i autobusy. V samotném prosinci prodej meziměsíčně stoupl o 16 procent na 293.030 vozů. Brazilský trh tak navzdory hospodářskému útlumu zůstává světlým bodem pro automobilový průmysl, napsala agentura Reuters.
Brazílie je významným trhem pro německou automobilku Volkswagen, jejího italského rivala Fiat i americké konkurenty General Motors a Ford Motor. Firmy se snaží investicemi v Brazílii a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabou poptávku v Evropě a Spojených státech.
Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, měla loni na brazilském trhu více než pětinový podíl. Firma v listopadu uvedla, že hodlá v Brazílii v letech 2010 až 2014 investovat 6,2 miliardy realů (více než 65 miliard korun), protože počítá s výrazným nárůstem poptávky.
Pro Volkswagen byl v loňském roce příznivý rovněž vývoj na domácím německém trhu. Prodej automobilů v Německu loni podle dnešní zprávy Svazu mezinárodních výrobců automobilů (VDIK) díky šrotovnému stoupl o 23 procent na 3,81 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1992.