Část vagonů se dočká celkové obnovy včetně zkrášlení interiérů a zdokonalení technických parametrů, zbytek dráhy pouze vylepší uvnitř. Podle náročnosti úprav proto podnik rozlišuje obnovu na celkovou "modernizaci" a menší "revitalizaci".
"Při revitalizaci půjde především o přečalounění sedáků, výměnu koženky za příjemnější textilní potahy, výměnu podlah, opravu oken a WC nebo obnovu vnitřních stěn," uvedl náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek. Taková oprava jednoho vagonu vyjde maximálně na tři miliony korun, letos by takových vozů měla být necelá stovka.
Náročnější omlazovací kůru chystají dráhy letos pro 58 vagonů určených pro mezistátní i vnitrostátní vlaky EuroCity a InterCity. Vozy dostanou mimo jiné novou klimatizaci, nové WC a audiovizuální systém. Náklady na modernizaci jednoho vagonu se v tomto případě počítají od tří do 15 milionů korun.
S rekonstrukcemi vagonů se má začít ještě letos, dráhy chtějí vypsat výběrová řízení do jara. Počítá se především s využitím peněz, které podnik získal z prodeje svých prvních dluhopisů, jejich celkový objem byl dvě miliardy korun.