Zájem o Škodovky v Česku v průběhu roku rostl, v posledním čtvrtletí jich bylo na český trh dodáno o čtvrtinu více než předloni. "Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států EU," řekl vedoucí prodeje pro střední Evropu Jan Hurt.
Podle něj mohlo prodej v Česku podpořit také uvedení dvou očekáváných novinek - terénní Škody Yeti a Superbu Combi. Nejpopulárnějším autem mezi českými zákazníky byla ale loni Octavia, kterou si koupilo 24.951 lidí, o 18,5 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem v Česku se stala poprvé od roku 2000. Podle odhadů Škodovky bylo letos v Česku celkem prodáno zhruba 181.000 aut, což je meziroční pokles přibližně o 11 procent.
Škoda se nyní snaží podpořit prodej na domácím trhu i některými speciálními akcemi, například model Fabia je nyní k dostání již od 199.900 korun. "Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů," dodal Hurt.