Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala loni v České republice 56.504 vozů, o 1497 méně než v roce 2008. Znamená to meziroční pokles o 2,6 procenta. V roce 2007, kdy se ještě automobilový průmysl nepotýkal s hospodářskou krizí, prodala Škoda na domácím trhu 64.306 aut. Největší zájem byl loni o Škodu Octavii.
Zájem o Škodovky v Česku v průběhu roku rostl, v posledním čtvrtletí jich bylo na český trh dodáno o čtvrtinu více než předloni. "Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států EU," řekl vedoucí prodeje pro střední Evropu Jan Hurt.