"V posledních třech měsících sledujeme kontinuální růst poptávky po luxusních limuzínách a vozech SUV, které byly letos v létě jen špatně prodejné. Může to být jeden ze signálů končící ekonomické recese," uvedl ředitel výkupu skupiny AAA Auto Petr Vaněček. Podle něj v posledních dvou čtvrtletích rostl zájem o všechny vozy nad 150.000 Kč, jejich podíl by se měl letos vrátit z loňských 36 procent k 50procentní hranici.
Tuzemští motoristé podle obchodního ředitele Auto ESA Tomáše Svobody minulý rok nákup auta kvůli ekonomické krizi spíše odkládali. "Dle našich analýz by se měl oživit prodej především vozidel vyšší střední třídy a užitkových vozidel. Tedy spíše sektoru malého a středního podnikání, kde se šetření v loňském roce projevovalo nejvíce," dodal.
Růst poptávky obchodníci očekávají i po ojetinách domácí značky Škoda. Podíl prodaných vozů mladoboleslavské značky se v AAA minulý rok zvýšil ze 31 na 39 procent. "Pokaždé, když se v České republice zhorší ekonomická situace, se zákazníci vracejí k osvědčeným hodnotám, a tedy i k vozům tradičního domácího výrobce," dodal Vaněček.
Auto ESA loni zvýšilo prodej o 13 procent a letos předpokládá zhruba desetiprocentní růst. AAA Auto zatím loňské výsledky ani výhled neoznámila.