"Protože šrotovné letos skončilo, uvidíme jak si povede automobilový průmysl bez něj, neboť hodně ovlivňuje výkony našich dopravců. Obecně zde s žádným znatelným nárůstem nemůžeme příliš počítat," dodal Felix.
Přestože se letos zvýšily opět náklady v souvislosti s rozšířením mýta na vozy nad 3,5 tuny, slovenským mýtným a zavedením vyšší spotřební daně na naftu, pokles cen dopravy z loňského roku se firmám nedaří narovnat. "Zdá se, že v nízkých cenách bude letos největší problém," uvedl Felix.
Na trhu je v současnosti velké množství řidičů, kteří kvůli poklesu objemu přepravy hledají práci. "Bohužel se však snížila jejich kvalita, neboť to jsou dílem řidiči, kterých se firmy zbavily, a obrovské množství je i mladých řidičů bez praxe. Ti si udělali zkoušky profesní způsobilosti a teď marně hledají práci," vysvětlil mluvčí. Například v Libereckém kraji evidují úřady 1500 řidičů bez práce, což je třikrát více než před rokem.
Sdružení očekává, že i letos budou pokračovat krachy dopravních firem, které ekonomickou situaci a vysokou konkurenci v oboru neustojí. Rozhodující bude celková ekonomická situace, kterou doprava věrně kopíruje.