Tržby firmy se ale loni pravděpodobně snížily, a to přibližně na úroveň 4,1 miliardy korun. O rok dříve Subterra utržila 4,5 miliardy korun. Za největší brzdu růstu stavebnictví považuje mluvčí společnosti menší počet stavebních projektů, o které je možno se ucházet. "Změnu v nadcházejících měsících neočekáváme," dodal.
Subterra v současnosti zaměstnává 1004 pracovníků, což je meziročně o 26 méně. "V nejbližším období nepočítáme s razantním snižováním počtu zaměstnanců. Spíše bude měněna jejich struktura směrem k posílení dělnických profesí," uvedl Beneš.
Jednání odborů s vedením firmy o podnikové kolektivní smlouvě na letošní rok již bylo uzavřeno. Nová dohoda zaručuje pracujícím Subterry zachování mezd na úrovni roku 2009.
Společnost se aktuálně podílí například na rekultivacích uhelných lomů a výsypek v severních Čechách, v Brně s dalšími stavařskými podniky razí tunel Dobrovského, účastní se také modernizace železniční trati Votice-Benešov u Prahy.
Mezi referenční stavby firmy z loňského roku patří například výstavba kolektoru pod Václavským náměstím v Praze, účast na výstavbě pražského silničního okruhu v úseku Vestec-Lahovice nebo při modernizacích železnic.
Subterra vznikla v roce 1992 na základě privatizačního projektu ze svého předchůdce, její kořeny ale sahají až do roku 1964. Firma patří do skupiny Metrostavu, jejíž součástí je od roku 2005. Kromě podzemních a dopravních staveb působí také v oblasti pozemního stavitelství.
Hospodářské výsledky společnosti Subterra: Rok Zisk před zdaněním (v mil. Kč) Tržby (v mld. Kč) 2009 50* 4,1* 2008 27,76 4,42 2007 115,10 4,12 2006 180,33 3,66 2005 163,29 4,08
*odhad
Zdroj: výroční zprávy Subterry a odhad firmy