...jim pomohl nárůst nákupní aktivity o svátcích spolu s mírnějšími slevami proti předchozímu roku.
Maloobchodní společnosti jako Macy's <M.N>, Nordstrom <JWN.N>, Aeropostale <ARO.N> a Limited Brands <LTD.N> zvýšily své výhledy zisků. Akcie sledované maloobchodním indexem Standard & Poor's <.RLX> rostly o 1,15 procenta, zatímco celý trh oslaboval.
Ze 30 společností monitorovaných Thomson Reuters 71 procent oznámilo za prosinec v prodejnách otevřených alespoň 1 rok vyšší tržby, než se čekalo. Prosinec je pro sektor maloobchodu nejdůležitějším kalendářním měsícem.
Podle údajů Thomson Reuters maloobchodní společnosti celkově vykázaly nárůst tržeb o 2,9 procenta, a překonaly tak odhad analytiků, kteří čekali růst pouze o 2 procenta. Tento údaj znamenal nejlepší výsledek od dubna 2008, kdy tržby vzrostly o 3,4 procenta. Pro tabulku odhadů a výsledků společností klikněte na: [ID:nRPOJlNbK].
Investoři na aktuální data netrpělivě čekali, aby s jejich pomocí mohli na začátku nového roku posoudit sílu spotřebitelských výdajů, jež tvoří zhruba dvě třetiny ekonomické aktivity Spojených států.
Analytici uvedli, že prosincový výsledek ukázal určitou euforii spotřebitelů spojenou s Vánocemi, nicméně varovali, že plné oživení vyžaduje lepší situaci na trhu práce.
"Přišli jsme na to, že můžeme přežít a možná můžeme utrácet i o trochu víc, než jak jsme utráceli, když jsme propadli panice," uvedla Patricia Edwards, zakladatelka investorské firmy Storehouse Partners. "Ale průměrný Američan a průměrná Američanka musí platit dluhy a hledat si práci."
[YORK/Reuters/Finance.cz]